, , , , , , ,

Yorum: Ted Dekker - Beyaz (The Circle, #3)


Kitabın Adı: Beyaz
Yazarı: Ted Dekker
Yayınevi: Martı Yayınları
Orijinal Adı: White
Çeviri: Mihriban Doğan
Basım Yılı: Eylül 2011, 1. Basım
Sayfa Sayısı: 548

   Yeşil ile beklentilerimin fazla olduğunu anlamıştım. Fakat Siyah durumu toparlamıştı ve kendimi büyük bir heyecanın içinde bulmuştum. Kırmızı'da biraz hayal kırıklığına uğramıştım. Şimdi, Beyaz ile seriyi kapatıyorum :)

   Kitap, Kırmızı'da tanıdığımız muhabir Mike Orear ile başlıyor. Hayatına ve amaçlarına kısaca göz atıyoruz. Thomas ise diğer realitede boş tarih kitaplarını ele geçirip ablasının da yardımıyla tarihi yeniden yazıyor, kendini ve Monique'i diriltip Fransa'dan kaçıyor. Günümüzde Svensson ve Fortier anti virüsü hala elinde tutuyor ve dünyada yavaş yavaş isyanlar patlak vermeye başlıyor. Bu arada Kara, arada sırada diğer realiteye geçip Thomas'a yardım ediyor. Thomas'ın bu dünyadaki ölümünün nasıl olduğunu ve anti virüsün ne olduğunu okuyunca Yeşil ile bağlantıyı kurduğumu söyleyebilirim :) Diğer realitede ise, Thomas ve arkadaşları Qurong'a esir düşüyor. Thomas, Qurong'un kızı Chelise'e tarih kitaplarını okumayı öğretmeye çalışıyor. Bu kısımdan sonra havadaki aşk kokusunu tahmin edersiniz sanırım ;) 
   Kitap genel olarak beklentilerimi karşıladı. Birçok sorum cevaplandı fakat hala aklımda cevaplanmayan birkaç soru var. Minik bir araştırmayla bunların da cevaplanacağından eminim :)
   Bana göre, serinin en yoğun kitabı Beyaz'dı, fakat bu yoğunluk tam dozunda ;) Hem kitabı daha yeni bitirdiğimden aklım hala kitapta ve kitabı serideki döngüye oturtmaya çalışıyorum hem de özeti kitaptaki yoğunluğuyla yansıtamayacağımı düşündüğümden bütün olaylara değinmeden özeti kısa tuttum. 
   Kitabın sonu hem kafa karıştırıcıydı hem aydınlatıcı... Seriyi daha iyi anlamak için Yeşil'i okumamış gibi davranıp Kitap Sıfır'ı tekrar okumayı düşünüyorum. 
   Yeşil demişken... Kitaba aslında ne kadar uygun bir isim verildiğini daha iyi anlıyorum. Siyah'ı seri için başlangıç olarak sayabileceğimiz gibi Beyaz'ı da sonu olarak sayabiliriz. Yeşil ise bu ikisinin ortasında bir yerde ve kendisini daha çok spoiler kitabı olarak görüyorum ben.
   Beyaz'a dönecek olursak, kitabı sıkılmadan okudum. Thomas ve Chelise'nin aşkının nasıl başladığını merak etmiştim, okurken en çok keyif aldığım kısım burasıydı :)
   Buruk bir mutlulukla, bir seriyi daha sonlandırmış bulunuyorum :) Serinin diğer kitaplarına ait yorumlarımı blogta bulabilirsiniz ;)

Kitaptan küçük bir alıntı:
Nasıl oluyor da bu basit kelimelerin böylesine bir ağırlığı olabiliyordu? Sanki kelimeler şu anda sihirlerini konuşturuyor gibiydiler. Zihnine ulaşıyor, onu ancak çok az kişinin çıkmış olduğu bir yolculuğa gönderiyorlardı. Uzaklardaki gizem dolu diyarlara. Göllere ve bulutlara; yüzdürüyor, daldırıyor ve uçuruyorlardı.
-Sayfa 203



ARKA KAPAK



Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder