, , , , , , , , ,

Yorum: Patrick deWitt - Sisters Kardeşler


Kitabın Adı: Sisters Kardeşler 
Yazarı: Patrick deWitt
Yayınevi: Domingo Yayınevi
Orijinal Adı: Sisters Brothers
Çeviri: Avi Pardo
Basım Yılı: Nisan 2012, 1. Basım
Sayfa Sayısı: 360

   D&R'ın 10 TL'lik kampanyası kapsamında aldığım kitaplardan biriydi Sisters Kardeşler. Kitabı, kampanyadan önce birkaç sitede görmüştüm. Hem kapağıyla hem de konusuyla ilgimi çekmeyi başarmıştı. Kampanyaya dahil olduğunu öğrenince soluğu en yakın D&R'da almıştım fakat orada bulamayınca başka bir D&R'a gitmek zorunda kalmıştım. Şimdi düşünüyorum da katlandığım onca zahmete değmiş :)

   Kitaptaki olaylar 19. yüzyılın ortalarında Amerika'da geçiyor. Ana kahramanlarımız ,soyadları Sisters olan iki erkek kardeş. Soyadın, kitabın adıyla olan ilgisini keşfettiğim anda kanım ısındı kitaba :) Bu kardeşlerden büyük olanının adı Charlie, kendisi biraz hovarda bir tip. İçkiye ve kadınlara düşkün, dışa dönük ve paragöz biri. Küçük olanının adı Eli, ki kitaptaki olaylar bu kardeşin gözünden anlatılıyor. Parasını başkalarına vermekten çekinmeyen, duygusal ve naif biri. Sisters Kardeşler, Commodore'un emrinde çalışan kiralık katiller. Son görevleri Oregon City'den California'ya giderek Hermann Warm'u bulup öldürmek. Kitabın yarısına doğru bu adamı buluyorlar, ondan önceleri ise yolda başlarına gelen olaylar anlatılıyor.. 
   Okuduğum diğer türlerden farklı olduğu için beklentim fazla değildi ama beklediğimden daha iyi bir kitapla karşılaştım. Kitap o kadar sürükleyiciydi ki iki günde bitirdim. Sonraki olaylarda neler olacağını kestiremediğimden büyük bir merakla çevirdim sayfaları.
   Yazarın dili gayet sade ve mizahi; üslubu ise alıştığım yazarlardan daha farklı. Yer yer kitap okumaktan ziyade Eli'yle sohbet ediyormuş gibi hissettim :)
   Herhangi bir yazım/basım hatasıyla da karşılaşmadım. Domingo Yayınevi'nin bendeki ilk kitabıydı bu, devamının da geleceğini düşünüyorum.
   Hangi kitap türünü tercih ederseniz edin, eminim ki çoğu kişi Sisters Kardeşler'i sevecek. Sıcak içeceğinizi kapıp yorganın altına girin ve 19. yüzyıl Amerikasına doğru eğlenceli, aksiyon dolu ve zaman zaman biraz hüzünlendirecek bir yolculuğa çıkın ;)

Kitaptan küçük bir alıntı:
İnsanların çoğu kendi kaderlerine zincirlenmişlerdir, hayatlarındaki sorunun ne olduğuna soğukkanlı bir biçimde bakacak gözden yoksundur. Çoğu insan tatminsiz fakat asla nedenini anlamaya çalışmayarak yaşamaya devam eder. Öldüklerinde kalplerinde kirden, yaşlı ve ince kandan başka bir şey yoktur.
-Sayfa 324
   


ARKA KAPAK



Paylaş:

4 yorum:

  1. Ben de Domingo'dan Büyük Yazarların Gizli Hayatları'nı okudum çevisiyle, baskısıyla çok güzeldi. Tavan Arasındaki Buda'yı aldım ve onun da baskısı çok güzel. Çevirmen aynı olduğu için çeviriden de memnun kalacağımı sanıyorum. Bu kitabı ve Boksör Böcek'i de çok öneriyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domingo'yu pek duymamıştım ben, bu kitapla duydum ve tanıdım. Büyük Yazarların Gizli Hayatları'nı listeme ekledim :) Tavan Arasındaki Buda'yı duymuştum. Boksör Böcek'in konusu ilginç geldi bana. Yayınevi olarak sıradışı kitapları basıyorlar sanırım ;)

      Sil
  2. Yazim hatalarini fark etmemis olmaniZ bir cirpida okumanizdandir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuyalı 4,5 sene olduğu için ayrıntıları hatırlamıyorum. O yüzden, yorumunuzu destekleyecek veya yorumunuza karşı çıkabileceğim bir düşüncem yok. Şunu söyleyebilirim, fazla yazım hatası olsaydı bir şekilde fark ederdim.

      Sil