, , , , , , , ,

Yorum: Kim Newman - Dracula Günlükleri (Anno Dracula, #1)


Kitabın Adı: Dracula Günlükleri
Yazarı: Kim Newman
Yayınevi: İthaki Yayınları
Orijinal Adı: Anno Dracula
Çeviri: Cihan Karamancı
Basım Yılı: Haziran 2012, 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 452

   Geciken yorumlardan sonuncusu Dracula Günlükleri'ne ait. D&R'ın kampanyasından alınan kitaplardan biriydi. Fiyatı göz önünde bulundurulunca, kampanya bitmeden tükenmiş olma ihtimali yüksek. 
Devamı spoiler içerir.

   Bram Stoker'ın Dracula'sından bildiğimiz Kont Dracula'nın öldürülmediğini düşünün. Dracula, Kraliçe Victoria ile evlenmiş ve vampirler artık saklanma gereği duymuyorlar. Fakat Whitechapel'da 'Gümüş Bıçak' denilen bir katil, vampir fahişeleri yok ediyor. Diyojen Kulübü'nden Charles Beauregard, ata olarak kabul edilen vampir Geneviève Dieudonnè ile birlikte katili bulmaya çalışıyorlar. 
   Kitap, biraz Sherlock Holmes kitaplarını biraz da Dracula'yı andırıyor. Bildiğimiz bazı tarihi kişiliklerin kitapta, vampir olarak yer alması da ilginçti. Başlarda çok fazla yer adı ve isim olduğundan kimin nerede olduğunu, ne yaptığını aklımda tutamadım ama ilerledikçe isimler oturuyor. 
   Kitabı ikiye ayırırsak; bazı bölümler katilin yani Dr. Seward'ın ağzından diğer bölümler ise başka kişilerin ağzından anlatılıyor. Katilin ağzından anlatılan bölümler daha çok Dracula'daki gibi günlük tarzında yazılmış. Kitap, Dracula baz alınarak yazıldığı için Dracula'daki bazı karakterleri de görmek mümkün, ayrıca kitap okunmadan önce Dracula okunursa aralarındaki ilişki ve yapılan göndermeler daha iyi anlaşılır. Benim gibi Dracula'yı yıllar önce okuduysanız kitaba başlamadan önce tekrar bir göz atın derim.
   Dracula'nın farklı bir versiyonunu okumak isteyenler bu kitabı kaçırmasın ;)

Kitaptan küçük bir alıntı:
Evet, ben bir canavarım. Karındeşen Jack, Sırnaşık Jack, Kızıl Jack, Kanlı Jack. Meşhur Suçlar: Geçmiş ve Günümüz'de tekrar tekrar servis edilen Sweenet Todd, Sawney Beane, Bayan Banning, Penceredeki Surat, Jonathan Wild gibilerle aynı kefeye konulacağım. Daha şimdiden bir peniye karalamalar satılıyor; bu gidişle yakında müzikhol gösterileri, sansasyonel melodramlar, Tussaud'un Korku Evi'nde balmumu bir heykelim çıkacak. Niyetim bir canavarı yok etmekti; bir canavara dönüşmek değil.
-Sayfa 206



ARKA KAPAK




Paylaş:

2 yorum:

  1. Ben de bu 10 liralık kampanyadan Kıyamet Gösterisi ve Buket Uzuner'in İstanbullular kitabını almıştım.Bu kitabı alıp almamakta çok kararsızdım,keşke alsaydım! :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamet Gösterisi'ni de almıştım, severek okudum :)

      Sil