, , , , , , ,

Yorum: Susanna Tamaro - Rüzgâr Ne Diyor


Kitabın Adı: Rüzgar Ne Diyor
Yazarı: Susanna Tamaro
Yayınevi: Can Yayınları
Orijinal Adı: Fuuori
Çeviri: Eren Cendey
Basım Yılı: Şubat 2005, 4. Baskı
Sayfa Sayısı: 128

   Kitabı geçen yaz D&R'ın 5 liralık Can Yayınları kampanyasından, öykülerle aramı geliştirmek adına almıştım. Çok fazla araştırmadan, sadece arka kapak yazısını okuyup almaya karar vermiştim. 
Devamı spoiler içerir.
    Kitap; Rüzgâr Ne Diyor, Salvacion, Gökyüzünden ve Kim Takar olmak üzere 4 öyküden oluşuyor. Rüzgâr Ne Diyor'da, Hintli bir kızın küçükken başlayan karanlığın içindekileri şeylerden korkma serüvenini; Salvacion'da, bir rahibe olmak isteyen genç bir kızın kilisedeki bir rahibenin isteği üzerine İtalya'da bir evde çalışmasını ve çalışırken yaşadıklarını; Gökyüzünden'de, İtalyan bir ailenin Afrikalı bir çocuğu evlat edinme sürecinden sonra yaşadıklarını; Kim Takar'da ise bir profesörün günümüz gençlerinin gittikçe kötüleştiğini düşünmesi üzerine makale yazmaya başlamasını ve sonrasında başına gelenleri anlatıyor. Yazar bu öyküleri yazarken gazetelerde gördüğü haberlerden esinlenmiş, bu haberlerin iç yüzlerinin nasıl olabileceği üzerine düşünmüş ve yazıları kaleme almış.
   İlk öyküyü anlamakta bir problem yaşamadım, ama kitabın sonuna yaklaştıkça bazı yerleri kaçırmaya ve öyküleri anlamamaya başladım; yazarın okuduğum ilk kitabıydı bu ve üslubu hakkında pek bilgi sahibi değilim, belki de yazarın tarzı böyledir diye düşünüyorum.
   Kitaptaki favori öyküm Rüzgâr Ne Diyor, en iyi anladığım öykü bu oldu için favorim olmuş olabilir :D Öykülerin hepsi çok ilginçti ve sonunu tahmin edemiyorsunuz. Öyküleri bitirdikten sonra, olaylara bir anlatıcının gözünden bir de dışarıdan bakmaya çalıştım. Aradaki farkı görünce ne diyeceğimi bilemedim; yazarın hayal gücünü/kalemini sevdim.
   Boş zamanınız varsa bu öykü kitabıyla değerlendirebilirsiniz :)

Kitaptan küçük bir alıntı:
Mutluluk, tanımlanamayan bir şeydi; hani bir şey yediğin ve o karnına indiği zaman hissettiğin duygu gibi. İnsan tatlı bir sıcaklık hisseder ya, onun gibi. Buna benzer, ama daha güzel bir şey. 
-Sayfa 65



ARKA KAPAK



Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder