, , , , , , , , , ,

Yorum: Jennifer L. Armentrout - Obsidiyen (Lux, #1)


Kitabın Adı: Obsidiyen
Yazarı: Jennifer L. Armentrout
Yayınevi: Dex Yayınları
Orijinal Adı: Obsidian
Çeviri: Bilge N. Zileli Alkım
Basım Yılı: Aralık 2012, 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 360

   Aslında bu ayki programda Obsidiyen yoktu. Her zamanki gibi kitabımı almış yatağıma kurulmuştum. Derken gözüm sürekli kitaplığıma takılmaya başladı ve Obsidiyen'i hala okumadığımı fark ettim. Aklıma, kitabı nisanda okuyacağımı not ettikten sonra kitabıma döndüm, daha doğrusu dönmeye çalıştım. Aklım Obsidiyen'de kalınca netten ön okumayla okuduğum yere kadarki ilk sayfaları okuyayım da içim rahat etsin dedim ama kitabı bırakmak ne mümkün! 4 saat sonra bir bakmışım kitap bitivermiş :D
Devamı spoiler içerir.
   Katy, babasının ölümünden sonra annesiyle birlikte Batı Virginia'ya taşınır. Kasabaya alışmaya çalışırken annesinin ısrarları sonucu kendi yaşlarında iki komşusuyla -Daemon ve Dee- tanışmaya gider. Kapıyı insan olamayacak mükemmellikteki biri açar. Fakat kimsenin mükemmel olamayacağını hatırlatan bir olay olur, çocuk konuşmaya başlar :D Çocuğun Katy'ye verdiği ukala cevaplardan sonra ana karakterimiz bu çocukla bir daha aynı havayı solumayı bile istemez. Ama işler Katy'nin istediği gibi gitmez ve Katy, bu öküzle daha çok vakit geçirmeye başlar. Zamanla komşularındaki tuhaflıkları fark eden Katy, onların aslında insan olmadığını öğrenir. Komşuları birer uzaylıdır ve peşlerinde düşmanları vardır.
   İlk olaylardaki Alacakanlık havası yüzünden başlarda kitaba pek ısınamadım, ama olaylar geliştikçe bu benzerlikler yok oluyor ve kendinizi başka bir dünyada buluveriyorsunuz :)
   Katy'nin blogger olması kitaba ısınmam için ayrı bir nedendi. Yeni arkadaşlarla tanışmak yerine kitap okuyup okuduklarını yorumlamayı tercih eden bu kızda bir an kendimi gördüm :D Keşke ana karakterimiz birazcık daha kendine güvenen biri olsaydı. İşte o zaman favori kadın karakterlerimin arasına girebilirdi.
   Daemon için aynı şeyler geçerli değil tabii ki :D Öküz tavırları bile beni kendisinden soğutamadı, aksine bu karakteri daha çok sevmeme neden oldu :)
   Katy ve Daemon'ın atışmalarını okurken kendimden geçtim; yüksek sesle atılan kahkahalar, sebepsiz yere gülümsemeler, kendi kendime konuşmalar... Bu ikilinin arasındaki uyuma bayıldım ;)
   Kurgu -Alacakaranlık benzerlikleri dışında- hoşuma gitti. Artık, yazarın Melez Sözleşmeleri serisine başlamayı daha çok istiyorum :D
   Kitabın tanıtımında birazcık daha az spoiler kullanılsaydı kitabın ilk sayfalarında sıkılmazdım diye düşünüyorum. Kitaba başladığımda kitabın ilk beşte birlik kısmını neredeyse biliyordum ama bu olumsuzluk, kitabı okudukça olumlu bir etkene dönüştü. Kitabın içeriği hakkında fazla bilgi sahibi olmasaydım, yeni olayları öğrenmek için kitabı bir oturuşta okumaya çalışmazdım sanırım.
   Vampirlerden, kurt adamlardan sıkılan fantastik severlerin bir çırpıda okuyacağı bir kitap, Obsidiyen. Serinin devamını merakla bekliyorum :)

Kitaptan küçük bir alıntı:
Gülümsemiyordu ama hiç değilse bu kez beni öldürmek istiyormuş gibi de gözükmüyordu. Yüzünde zoraki bir teslimiyet ifadesi vardı. Muhtemelen, çıkmasını iple çektiğim bir kitaba olumsuz yorum yazmak zorunda kaldığımda ben de böyle görünüyordum.
-Sayfa 39



ARKA KAPAK


post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Bence o yıldız 5/5 olmalı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 5 yıldız vermeyi istemiştim ama olmadı :D

      Sil