, , , , , , , ,

Yorum: Chloe Neill - Bazı Kızlar Isırır (Chicagoland Vampires, #1)


Kitabın Adı: Bazı Kızlar Isırır
Yazarı: Chloe Neill
Yayınevi: Optimum Kitap
Orijinal Adı: Some Girls Bite
Çeviri: Esra Gül Coşkun
Basım Yılı: Mayıs 2013, 4. Baskı
Sayfa Sayısı: 408

Aslında kitaptan çok fazla bir beklentim yoktu. Kitaba başlamadan birkaç gün önce kitap hakkında olumsuz yorumlara denk gelmem de bu beklentimi iyice düşürmüştü. Fakat kitap, beklentilerimin çok üstünde çıktı. Birkaç eksikliğinin/olumsuzluğunun olduğunu düşünsem de beklentilerimi fazlasıyla karşıladığını söyleyebilirim.
Devamı spoiler içerir.


Vampirler artık saklanmıyorlar, varlıklarını ifşa etmiş durumdalar. Tüm Amerika'da insanların kafası karışık, vampirlere karşı nasıl davranmaları gerektiğini bilmiyorlar. Chicago'da da durum aynı ve bu şehirde yaşayan Merit, Chicago Üniversitesi'nde tezini tamamlamaya çalışan yüksek lisans öğrencisi genç bir kadın. Zengin ailesiyle arasının iyi olduğu söylenemez. Bu yüzden, en yakın arkadaşıyla birlikte yaşıyor. Bir gün, kampüste bir vampir tarafından saldırıya uğruyor fakat Cadogan Evi'nin vampir lideri Ethan Sullivan tarafından vampire dönüştürülerek kurtuluyor. Merit, artık bir Cadogan Evi vampiri ve bağlı olduğu eve, özellikle de Ethan Sullivan'a bağlılık yemini etmek zorunda. Ama ufacık bir sorun var; Merit, kendi isteğiyle dönüşmedi ve itaat etmekten, sahiplenilmekten pek hoşlanmıyor. Bir yandan bu yeni hayatına alışmaya çalışırken diğer yandan kendisinin de bir parçası olduğu saldırıları/cinayetleri çözmeye çalışıyor.

Kitap, gerek karakterler gerekse kurgu olarak bana Charlaine Harris'in Güneyli Vampir Serisini anımsattı. İki seri arasındaki benzerlikler göz ardı edilecek gibi değil: vampirlerin kendi isteğiyle varlıklarını duyurmaları, kendi türlerinden farklı özelliklere sahip bir bayan ana karakter, ana karaktere yakın olan ve omuzlarına gelen sarı saçlarıyla güçlü bir vampir. Bu benzerlikler yüzünden kitabın başlarında kitaptan biraz soğudum. Fakat sonraki sayfalarda kitaba ısınmaya başladım ve bu benzerlikler yavaş yavaş göze batmamaya başladı.

Kitaptaki vampirleri çok...evcil buldum. Okuduğum diğer serilerdeki vampirlere fazla benzemediklerinden olsa gerek, vampirliklerini pek hissedemedim. Fakat diğer vampirlerden farklı olarak gözlerinin gümüşi renge dönmesini, özgün bir farklılık ;)

Bazı karakterlerin eksikliklerinin olduğunu düşünüyorum. Sanırım bu yüzden karakterlere karşı bir yakınlık hissedemedim. Ama karakterlerin birçok diyaloğunu keyifle, hatta bazılarını kahkahalarla okudum :) Ayrıca kitap, bazı sorularımı cevapsız bıraktı. Yazarın bu cevapları serinin sonraki kitaplarına bıraktığı kanısındayım.

Kitabın kapağından da bahsetmek istiyorum. Orijinal kapaktaki kız bana çok yapay gelmişti. Bizim kapağı daha çok sevdim ^_^

Kitabın bazı olumsuzluklarının olduğunu düşünsem de genel olarak severek okuduğum bir kitaptı. Sıkılmadan okuyacağınız vampir konulu bir kitap arıyorsanız, Bazı Kızlar Isırır tam size göre! :)

Kitaptan küçük bir alıntı:
Gerçek şu ki Merit, doğaüstü varlıkların modern dünyada kendilerini ilk kez teşhir etmeleri bu. Ve bu olay Harry Potter döneminden sonra oldu. Yüzüklerin Efendisi devrinden sonra. İnsanlar doğaüstü varlıklar ve olaylar konusunda, cadıları ve vampirleri yaktıkları zamanlara göre, biraz daha rahatlar artık.
-Sayfa 119



ARKA KAPAK


post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder