, , , , , , , ,

Yorum: Chloe Neill - Gece Isırıkları (Chicagoland Vampires, #2)


Kitabın Adı: Gece Isırıkları
Yazarı: Chloe Neill
Yayınevi: Optimum Kitap
Orijinal Adı: Friday Night Bites
Çeviri: Zeynep Akdede
Basım Yılı: Aralık 2012, 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 408

Serinin ikinci kitabı Gece Isırıkları'nda beklentimi yüksek tutmuştum. Zira, Bazı Kızlar Isırır beklediğimden iyi çıkmıştı. Ne yazık ki bu sefer kitap beklentilerimi karşılayamadı.

Chicago Vampirleri Serisinin ilk kitabı Bazı Kızlar Isırır yorumuma göz atmak isteyenleri buraya alayım :)
Devamı spoiler içerir.

Kitapta olaylar kaldığı yerden devam ediyor. Merit, bir Muhafız olarak evine ve hükümdarına karşı görevlerini yerine getiriyor, düzeni korumaya çalışıyor. Fakat evler huzursuz... Bunun nedenlerinden biri Parti denilen toplu ziyafetler; vampirlerin bir grup insanı bir araya topladıktan sonra onlardan beslendikleri bu tarz eylemleri insanlar öğrenirse, vampirler ve insanlar arasındaki gerilim artabilir ve bir kriz baş gösterebilir. Celina Desaulniers'ın Heyet tarafından serbest bırakılması da bu gerilimi azaltmaya hiç yardımcı olmuyor. Ama Merit'in işi daha zor, çünkü evine ve hükümdarına bu Partileri araştırmada yardımcı olmak için ailesiyle tekrar bir arada olmak zorunda. Bunun üstüne, Ethan Sullivan'la sürekli yüz yüze gelecekleri Cadogan Evi'ne taşınma işi eklenince hayat, Merit için tam bir işkenceye dönüşüyor.

Serinin ilk kitabı Bazı Kızlar Isırır benim için sürpriz olmuştu, beklentilerimi fazlasıyla karşıladığı için Gece Isırıkları'nda çıtayı yüksek tutmuştum ben de. Ama bu sefer biraz hayal kırıklığına uğradım. Kitabın sonlarına kadar umduğum aksiyonu pek bulamadım. Fakat kitabın sonu tatmin ediciydi, olumsuzluklarının çoğunu telafi etti :)

Yazarın, Merit'in rahatsızlığını geçiştirdiğini düşünüyorum. İçindeki vampirle sürekli savaş halinde olmasına daha mantıklı bir açıklama getirilebilirdi, bence. Her ne kadar olaylardaki aksiyonun ve heyecanın yeterli olmadığını düşünsem de bunun dışındaki olayları yerinde ve mantıklı buldum. Olayların aksiyonu biraz daha fazla olsaydı kitap, tadından yenmezdi ;)

Çeviriden de bahsetmek istiyorum. Çeviri iyi değildi. Birçok cümlede anlatım bozukluğu vardı: yanlış kelime seçimleri, anlaşılmaz uzun cümleler... Bu durum, okurken çok rahatsız etti beni.

Yazarın dili basit, kitap akıcıydı. Yukarıda bahsettiğim olumsuzluklar daha az hissedilir olsaydı, kitabı severek okuyabilirdim. Yine de, okunmayacak bir kitap değil. Umarım serinin devam kitapları, Gece Isırıkları gibi değildir. Aksi takdirde, seriye devam etmeme kararı alabilirim.

Kitaptan küçük bir alıntı:
Bir kez daha dönüşüm yaşadığımı ve onun sersemliğiyle, beni kana susamış hâle getirmesiyle başka birinden kan emdiğimi ona anlatmadım Onun kanını. Ethan'ın. Bu, eve dönüş gibi olmuştu.
-Sayfa 391



ARKA KAPAK


post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder