, , , , , , , , ,

Yorum: N. K. Jemisin - Yüz Bin Krallık (The Inheritance Trilogy, #1) | Dex Şöleni


Tür: Aşk, Epik Fantezi, Fantastik
Goodreads Puanı: 3.78 (9,792 oy)
Orijinal Adı: The Hundred Thousand Kingdoms
Yayınevi: Dex Yayınları
Çeviri: Kader Çekerek
Basım Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 388
Tanrılar ve faniler, güç ve aşk, ölüm ve intikam.

Yeine, Kuzey Tepeleri'ndeki vahşi Darr halkının reisi. Annesi, hanedanın merkezi Göksaray'a çağırıldıktan sonra gizemli bir şekilde öldü. Yeine'in matemi sürerken tüm evreni yöneten büyükbabası Kral Dekarta, Yeine'i vârisi ilan etti. Ama Yüz Bin Krallık'ın hükümdarı olabilmek hiç de kolay değil. Yeine kendini Tanrılar ve büyülerle dolu zorlu bir mücadelenin içinde buldu.

Yeine'in tek istediği annesini kimin öldürdüğünü bulmak ve intikamını almak. Bunun için de Göksel Üçlü'nün neden savaştığını çözmesi gerekiyor. Karanlık Tanrı Nahadoth, Aydınlık Tanrı Itempas ve Alacakaranlık Tanrısı Enefa ona bu savaşta hem yardımcı hem de rakip olacak, Yeine Tanrılara bile güvenmemeyi öğrenecek ve aşk, onu hiç beklemediği bir anda kıskıvrak yakalayacak.

Fantastik edebiyata yepyeni bir soluk getiren Miras Üçlemesi'nin ilk kitabı Yüz Bin Krallık; N.K. Jemisin'e, 2011 Locus ve 2010 Romantic Times ödüllerini; Hugo ve Nebula adaylıklarını kazandırmış şaşırtıcı bir ilk roman.

"Eğer cinayet, ihanet ve sırlarla dolu, çözülmesi zor hikâyeleri seviyorsanız, bu romanı kaçırmayın."
New York Times

"Sizi hayrete düşürecek eğlenceli, ürkütücü, sürükleyici olaylar ve sürpriz sonlar..."
Publishers Weekly
Miras Üçlemesi'nin ilk kitabı Yüz Bin Krallık, konusundan çok büyüleyici kapağıyla ilgimi çekmişti. Kitap, bazı yönleriyle beni şaşırtsa da genel olarak kapak görselini ve arka kapak yazısını yansıtır nitelikte.

Neden bilmiyorum ama ben, kapaktaki yüzün bir erkek karaktere ait olduğunu düşünmüştüm. Yine aynı şekilde, ana karakter Yeine'i de erkek olarak kabul etmiştim. Yanıldığımı anlamam fazla uzun sürmedi, anladığım zaman ise gerçekten çok şaşırdım ve bu şaşkınlığı kitap boyunca üzerimden atamadım.

Kurgu ve yazarın yarattığı dünya oldukça etkileyici; her bir detay, kurgulanan dünya üzerinde uzun süre düşünüldüğünü gösteriyor. Fakat kitabın başlarında bu durum biraz boğucu gelebiliyor. Kitabın ilk sayfalarında yazarın kurguladığı dünyayı anlamaya çalışırken dikkatimi kitaba veremedim, bu yüzden başlarda kafam biraz karıştı. Ama okudukça taşlar yerine oturuyor. Kitabın sonunda bulunan, bazı terimlerin açıklandığı kısım da buna yardımcı olabilir. Kitabı elime ilk aldığımda şöyle bir karıştırmadığım için açıklamalar kısmını kitabı bitirince fark ettim. Bunu daha önce fark etseydim ve kitap boyunca bu bölümü kullansaydım, kitap benim için daha anlaşılır olabilirdi.

Kitap, yazarın kurguladığı dünyaya çok fazla takılmazsanız oldukça akıcı ilerliyor. Siz de karakterlerle birlikte heyecanlanıyor, seviniyor, hüzünleniyorsunuz. Yazarın, karakterlerin duygularını okuyucuya yansıtması başarılı. En çok etkilendiklerimden biri, Sieh'in Yeine'e karşı hissettikleriydi. Bu duygular öyle çocuksu, saf ve masum ki, hayran kalmamak elde değil.

Yazarın kullandığı anlatım tarzı özgün ve sıradışı. Son 50 sayfaya kadar Yeine'in olayları, neden böyle kendi kendine konuşur gibi anlattığını anlayamamıştım. Ama anladıktan sonra yazarın, bu ince düşünülmüş yazım tarzını takdir ettim.

Kitabın yurt dışı kapağı hayranlık uyandırıcı olsa da fazla karanlık buldum ben. Dex'in hazırladığı kapağı daha çok sevdim.

Yüz Bin Krallık beni biraz şaşırtsa da beklentilerimi karşılayan bir kitap oldu. Epik fantezi türünün en iyi örneklerinden biri olan bu kitabın ilk sayfaları biraz karışık gelebilir, fakat okudukça bu yeni dünyayı benimsiyorsunuz. Öyle ki kitabı bitirdiğinizde bu dünyanın içinden çıkmak istemeyebilirsiniz.



"Sana öyle ihtiyacım var ki," diye fısıldadı. "Benliğimin o kısmını paylaşmayalı o kadar çok oldu ki Yeine. Açlık içindeyim, hep açlık. Bununla kendimi tüketiyorum. Ama Itempas bana ihanet etti, sen de Enefa değilsin ve ben... ben... korkuyorum."





post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Çok sevmiştim kitabı. İkinciyi okumak lazım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seride kitapları arka arkaya okusam güzel olur aslında, araya zaman girince birçok bilgiyi unuturum kesin, bunca şeyi hatırlamak da zor olur. :/

      Sil