, , , , , , , ,

Yorum: Veronica Roth - Uyumsuz (Divergent, #1)


Tür: Bilim Kurgu, Distopya, Genç-Yetişkin
Goodreads Puanı: 4.39 (340,373 oy)
Orijinal Adı: Divergent
Yayınevi: Artemis Yayınları
Çeviri: Uğur Mehter
Basım Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 512
Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!
Uyumsuz, çıktığı günden itibaren okumak istediğim kitapların başındaydı. Kitaplığımda okunacak birçok kitabım olduğundan Uyumsuz'u edinmek için elimdeki kitapların bir kısmını bitirmeyi bekledim. Kitabı alınca da okumak için bir süre beklemek zorunda kaldım. Kitaba başlayıp bir çırpıda bitirince ise kendi kendime, kitaba başlamayı neden bu kadar çok ertelediğimi sordum durdum zira Uyumsuz, okuduğum en iyi ve en özgün distopyalardan biriydi.

Veronica Roth'un yarattığı dünya, bazı yönleriyle Açlık Oyunları'nı andırıyor. Her ikisinde de toplum, belirli kurallar baz alınarak farklı topluluklara bölünmüş durumda ve bu toplulukların başında baskıcı bir yönetici bulunuyor. Bir genç kız olan ana karakter ise bu yönetime karşı geliyor. İki serinin benzerlikleri bunlarla sınırlı. Uyumsuz, birkaç yönüyle akla Açlık Oyunları'nı getirse de aslında özgün bir kurguya sahip. Yazar, kurguladığı dünyayı ayrıntılarla ve gerçekçi betimlemelerle şekillendirmiş.

Karakterler de kurgulanan dünya gibi ayrıntılı bir biçimde işlenmiş. Tris, kendinden emin ve cesur kişiliğiyle favori bayan karakterlerim arasında yer aldı. Cesurluk yerleşkesindeki eğitmenlerden biri olan Dört'ün gerçek kimliğini keşfetmek ayrı bir keyifti ;) Ama kitapta en çok takdir ettiğim durum yazarın, Tris'i iki erkek arasında bırakmayıp Tris'in güçlü kişiliğini devam ettirmesi oldu. Tris ile Dört'ün aralarındaki duygusal bağın birden oluşmaması, bu yakınlaşmanın bütün kitaba yayılması da başka bir artı.

Yukarıdakilere ek olarak, kitabı böylesine bir çırpıda okutan etmenlerden birisi de kitabın sürükleyiciliğiydi. Yazar, merak unsurunu çok iyi kullanmış; okudukça sonraki sayfalarda ne olacağını merak etmekten alamadım kendimi. Kitapta şimdiki zaman kipi kullanılsa da, kitabın sürükleyiciliğinden olsa gerek, bunu kitabı okurken fark etmedim.

Kitabın kapağı ilgi çekici ve etkileyici. Kitabı bitirdikten sonra, Uyumsuz'u daha iyi özetleyecek bir kapağın bulunamayacağını anladım. Artemis Yayınları, kitabın orijinal kapağını kullanarak doğru bir tercih yapmış.

Uyumsuz, içinden çıkmak istemeyeceğiniz bir dünyanın kapılarını aralıyor. Romantizmin yerini aksiyonun aldığı bu distopik genç-yetişkin kitabına bayıldım! Distopya severlerin bu kitabı kaçırmaması gerektiğini düşünüyorum ^_^



Gözlerimi kırpıştırdığımda, beni yemekhaneye taşırken seyrettiğim başının tepesini hatırlıyorum. Koşarken attığı adımların yarattığı sarsılma hissini hatırlıyorum. İriyarı, sıcak ve sakar bir çocuk. Hayır, bir zamanlar öyleydi. Ölüm bu işte -şimdiki zamandan geçmiş zamana geçmeye ölüm deniyor.





post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder