, , , , , , , ,

Yorum: Alper Canıgüz - Cehennem Çiçeği (Alper Kamu, #2)


Tür: Mizah, Polisiye, Türk Edebiyatı
Goodreads Puanı: 4.37 (142 oy)
Orijinal Adı: -
Yayınevi: April Yayınları
Çeviri: -
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 221
"Bilirsiniz, insanlar doğar, ölür ve sonra büyür."

Dünyanın en küçük dedektifi geri döndü.
Alper Kamu 9 yıl sonra, hâlâ 5 yaşında.

Alper Canıgüz'ün eşsiz kahramanı Alper Kamu'yla birlikte her türlü şiddetin hüküm sürdüğü bir atmosferde, kırık hayatların, küllenmiş aşkların ve daha nice esrarın peşinde kara mizahla yüklü yeni bir yolculuğa çıkıyoruz.

Kahramanımız, bu kez bir çocuğun ölümü ve eski bir aşk hikayesinin ardındaki gerçekleri ortaya çıkarmak için uğraşırken, "İnsanlığa dair kavrayışımızı biraz daha ileri götürmeyecekse bir cinayeti çözmenin ne anlamı var ki?" diyen bir dedektife yakışacak şekilde, adalet kavramımızı sorguluyor.

Alper Kamu Cehennem Çiçeği; ilk üç romanıyla edebiyatımızda kendine özgü ayrıcalıklı bir yer edinen Alper Canıgüz'den kahkaha ve gözyaşının iç içe geçtiği büyülü bir serüven.
Birkaç yıl önce, serinin ilk kitabı Oğullar ve Rencide Ruhlar'a denk gelmiştim. Fakat genelde fantastik türünde kitaplar okuduğumdan ve Türk yazarların kitaplarını pek tercih etmediğimden kitabı almamıştım. Geçen aylarda April Yayınları, Alper Canıgüz'ün yeni çıkan kitabını göndermişti. Ben de bu sayede yazarla tanıştım ve kitabını çok sevdim.

Kitaba başlamadan önce, serinin ilk kitabını okumadığım için biraz tereddüt ettim. Fakat Cehennem Çiçeği'nin ilk kitapla arasında çok fazla bağlantı yoktu. Sanırım, ikisi de birbirinden bağımsız konuları ele alıyor. Ama iki kitabın bazı ortak karakterleri ve olayları mevcut. Bu durumlarda ise sayfanın altına dipnot eklenmiş oluyor ve sözü edilen karakterin veya olayın nereye ait olduğu açıklanıyor.

Kitabı severek okumamdaki en büyük etken, ana karakter Alper Kamu. Büyümüş de küçülmüş diye tabir edilen çocuklardan biri oluyor kendisi. Henüz 5 yaşında ama boyundan büyük laflar ediyor, içki ve sigara içiyor, küfür ediyor, polislerin çözemediği davalara el atıp olayları aydınlığa kavuşturuyor. Yazar Alper Canıgüz, böylesine sıra dışı ama aynı zamanda bizden biri olan karakteri yarattığı için kocaman bir alkışı hak ediyor.

Kitapta Alper Kamu gibi okuyucuyu gülümsetmeyi başaran diğer ögelerden biri, yazarın Türk insanı üzerine yaptığı müthiş tespitler: bir annenin oğlunun doğumu için kimin ne taktığının hesabını tutması, çocukların mahalleler arasında süren savaşları, bir oğlan çocuğunun annesi tarafından kızarana kadar çitilendiği banyolar, yeşil alanlarda yapılan mangallı piknikler ve daha niceleri... Ayrıca kitapta, ülkemizde yakın zamanda yaşanmış bazı olaylara ait dokundurmalar da var. Yazarın bu kısımları ele alış biçimi de bu kitabın sevdiğim bir diğer özelliğiydi.

Kitabın kapağından da bahsetmek istiyorum. Kitaba ilk dokunduğumda kapakta bir sorun olduğunu sanmıştım. Fakat daha sonra bu garip hissin kapaktan kaynaklandığını anladım. Kitabın ön ve arka kapağında kadifemsi bir dokuyla karşılaştım. Kapak için neden bu tarz bir kağıdın kullanıldığını bilmiyorum ama hem kapağı hem de kapağın verdiği o hissi sevdim ben ^_^

Alper Kamu, Alper Canıgüz'ün mizahi üslubuyla şekilleniyor; bu afacan karakter, polisiye ile birleşince ise ortaya hem güldüren hem de düşündüren bir kitap çıkıyor. Cehennem Çiçeği'ni, yabancı yazarların kitaplarından sıkılanlara ve Türk yazarların kitaplarını okumak isteyenlere tavsiye ediyorum :)



Gerçekleri ifşa etmenin, ta en başından beri korktuğum gibi, pek çok insanı büsbütün mutsuz kılacağının farkındaydım. Belki de bildiklerimi kendime saklamam, herkesin ve her şeyin benim müdahalemden bağımsız, kendi doğal akışıyla mahvolmasını beklemem daha doğruydu. Bir an önce bir karara varmalıydım. Kibirli bir alçak mı olacaktım, konformist bir alçak mı? Siz de düşünürseniz, seçme özgürlüğü zannettiğiniz şeyin ekseriyetle ölümlerden ölüm beğenmek olduğunu fark edeceksiniz.





post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder