, , , , , , , ,

Yorum: Jamie McGuire - Tatlı Bela (Beautiful, #1)


Tür: Aşk, Çağdaş/Modern, Yeni Yetişkin
Goodreads Puanı: 4.24 (149,192 oy)
Orijinal Adı: Beautiful Disaster
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Çeviri: Bora Evren
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 430
Aşıksan başın belada!

Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat yaşamını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor.

İyi kız ve kötü çocuk...
Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.
Tatlı Bela, ilk çıktığı zamanlarda ilgimi çekmişti. Fakat ben, aşk dolu kitapları okumayı pek tercih etmediğimden kitabı yakın zamanda okumak gibi bir düşüncem yoktu. Kitabın D&R'da 9.90 tl gibi uygun bir fiyatla satıldığını duyunca bari kitabı alayım da elimin altında bulunsun diye düşünmüştüm. Daha sonra, KitapAyracı'nın davetiyle Tatlı Bela Okuma Günü'ne katılmayı planladım. Gruptaki kitap çılgınlarına yetişebilmek için kitabı en kısa zamanda edindim ve ertesi günü okumaya başladım. Fakat kitabın akıcılığına rağmen yine de hızlarına yetişemedim :D

Kitap, beklediğimden biraz farklı çıktı. Birçok yorumda, kitap için erotik türünde denmişti. Fakat kitabın, erotikten ziyade romantik olduğunu kitabı okuyunca anladım. Hem de öyle bayıcı bir aşk hikayesi de yok kitapta. Kitabın bazı yerlerinde sıkıldığım oldu, bazı karakterleri saç baş yolasım geldi ama genel olarak bakıldığında, okuyucuyu bunaltmayan bir aşk hikayesi hakim.

Kitapta tekrar tekrar okumaktan sıkılmayacağım birçok kısım var: Abby ve America arasındaki dostluk, America-Shepley ikilisinin davranışları, Travis'in ailesi ve Travis... Travis'in kitabın kötü çocuğu, Abby'nin de bu kötü çocuğa tutulan naif kız olacağını sanmıştım fakat ikilinin rolleri sıklıkla değişiyor ve Travis'i aşkından dolayı delilik sınırına yaklaşırken, Abby'yi ise Travis'i peşinden koşturturken görüyoruz.

Parker dışında bütün karakterleri sevdim ben. Abby'nin tavırlarını sinir bozucu bulsam da geçmişini öğrendikten sonra kıza birazcık hak verdim. Fakat Abby'nin kitabın sonlarına doğru Travis'ten uzak durma çabalarının gereksiz olduğunu düşünüyorum.

Kitabın karakter betimlemeleri yok denecek kadar az. Birçok karakterin dış görünüşlerinden bahsedilmediği için karakterleri aklımda canlandırmakta zorlandım. Başlarda, bazı karakterlerin cinsiyetlerini bile anlayamamıştım. Finch'in cinsiyeti ise benim için hâlâ gizemini koruyor.

Kitabın iç ve dış tasarımından da birazcık bahsedeyim; ön ve arka kapakları ve bu kapakların iç kısımlarının tasarımını çok sevdim. Kitabın içeriğinde ise bazı yazım hataları mevcuttu fakat çok dikkatli okumadığınız sürece bu hatalar gözünüze çarpmıyor.

Abby'nin beni çileden çıkaran davranışları olmasaydı kitaba aşık olabilirdim. Yine de, Tatlı Bela akıcı dili ve duygu dolu kurgusuyla severek okuduğum kitaplar arasındaki yerini aldı. Kitabın karakter betimlemeleri güçlendirilirse ortaya tadından yenmeyecek bir kitap çıkabilir.



"Berbat bir halde olduğumuzu biliyorum tamam mı? Ben dürtüsel davranıyorum ve çok fevriyim ve senin için daha önce kimse için hissetmediğim şeyleri hissediyorum. Sen bir an benden nefret ediyormuş gibi davranıyorsun, bir sonraki an beni istiyorsun. Ben hiçbir şeyi doğru yapamıyorum ve seni hak etmiyorum... ama seni köpek gibi seviyorum Abby. Seni daha önce kimseyi ya da hiçbir şeyi sevmediğim gibi seviyorum. Sen yanımdayken içki ya da para ya da dövüş ya da tek gecelik ilişkilerin bir değeri kalmıyor... tek ihtiyacım olan sensin. Tek düşündüğüm sensin. Tek hayal ettiğim sensin. Tek istediğim sensin."





post signature
Paylaş:

4 yorum:

  1. Son zamanlarda sık sık görür oldum bu kitabı.Okuyum bari:)Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. herşeyi bir kenara fırlattım, ezdim yıktım ettim. SON SÖZ varken off öldüm o nedir off :d:AD:
    ÇOK GÜZEL YAZMIŞSIN..
    Birsürü yorumlara baktım. okudum çok beğendim. sonra dedim yorum cadısına bakmadan olmaz :D ve iyide etmişim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Ayrıca, böylesine coşkulu takipçilerimin olmasını seviyorum :D

      Sil