, , , , , , , , ,

Yorum: Rick Riordan - Athena'nın İşareti (The Heroes of Olympus, #3)

Tür: Fantastik, Genç-Yetişkin, Macera, Mitoloji
Goodreads Puanı: 4,54 (65.610 oy)
Orijinal Adı: The Mark of Athena
Yayınevi: Doğan ve Egmont Yayıncılık
Çeviri: Belgin Selen Haktanır
Basım Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 560
ANNABETH dehşet içinde. Hera sağ olsun, altı aylık ayrılıktan sonra tam Percy'yle yeniden bir araya geleceklerken Jüpiter Kampı onlarla savaşa hazırlanıyor. 2. Argo, ateş püskürten gemi başı Festus ile birlikte ne yazık ki hiç de barışçıl bir görünüme sahip değil. Annabeth, JASON'ın güverteden Romalılara barış sinyalleri vermesini umuyor.

Ancak bu, tek sorun değil. Cebinde annesinin, her hatırladığında sinirlerini bozan hediyesini taşıyor: Athena'nın İşareti. Yedi melezi Ölümün Kapıları'na götürecek kehanet zaten ürkütücü. Bunun üstüne Athena ondan neden bu kadar tehlikeli bir görev bekliyor ki?

Ancak Annabeth'in en büyük korkusu, PERCY'nin değişmiş olması. Ya Percy artık bir Romalı olduysa? Ya eski arkadaşlarına artık ihtiyaç duymuyorsa? Savaşın ve bilgeliğin tanrıçasının kızı Annabeth, doğuştan bir lider olduğunu biliyor. Ama yanında Yosun Kafa olmadan hiçbir yere adım atmak istemiyor.

Dört farklı melezin bakış açısıyla yazılmış olan Athena'nın İşareti, kadim topraklara, Roma'ya kadar uzanan efsanevi bir macera. Çok önemli buluşlar, insanı dehşete düşürecek fedakârlıklar ve akla hayale gelmeyecek korkular, kehanetteki yedi melezi bekliyor.

Buyurun 2. Argo'nun güvertesine, eğer cesaretiniz varsa...
Serinin üçüncü kitabı Athena'nın İşareti'ne aslında biraz çekinerek başlamıştım. Hem adıyla hem de konusuyla kitap, Annabeth ağırlıklı olacağının sinyallerini veriyordu ve Annabeth'in favori karakterlerimden biri olduğunu pek söyleyemem. Fakat kitabı okurken Annabeth, beni düşündüğüm kadar rahatsız etmedi ve kitabı nasıl başladığımı anlamadan bitiriverdim.

Melezlerin bir araya gelip göreve çıkmalarını ama en çok da Percy'nin eski arkadaşlarına kavuşmasını sabırsızlıkla beklemiştim. Percy, yanında eski arkadaşları olmadığı zaman eksikmiş gibi geliyordu bana. Fakat bu kitapla yalnızca Percy'nin değil, diğer melezlerin de birlikte oldukları zaman eksikliklerinin tamamlandığını anladım. Bu yüzden Athena'nın İşareti'nin serinin diğer kitaplarına kıyasla ayrı bir yeri var bende ;)

Kitabın, serinin diğer kitapları arasından böylesine öne çıkmasının diğer -ve en büyük- nedeni sonuydu. Olimpos Kahramanları'na başlamadan önce, kitabın sonuyla ilgili minik spoilerlar yemiştim aslında ve kitabı okurken serinin diğer okurları kadar şok olmam diye düşünmüştüm. Ama neymiş, Rick Riordan söz konusu olunca şok olmamak, şaşkınlıktan küçük dilini yutacak duruma gelmemek söz konusu değilmiş; Athena'nın İşareti'ni bitirince bunu daha iyi anladım ve Rick Riordan'ın insan olduğu konusunda bir kez daha şüpheye düştüm. Neyse ki, ben Athena'nın İşareti'ni okurken elimin altında Hades'in Evi vardı da kitabın son bölümünün neden olduğu şoku kısa sürede atlattım ^_^ Serinin diğer okurları gibi kitabın çıkması için bir yıl bekleseydim, o şok ve sabırsızlık sonucu kafayı yiyip hafızamı yitirmem ve kim olduğumu hatırlamamam kuvvetle muhtemeldi :D

Athena'nın İşareti, serinin en sürükleyici kitabıydı desem, yalan söylemiş olmam sanırım. Athena'nın İşareti'ni okuduktan sonra, serinin ilk iki kitabı seri için bir nevi giriş bölümüymüş gibi geldi bana. Melezler, serinin asıl macerasına bu kitapta atılıyorlar ve yüzleştikleri sorunlar öncekilere kıyasla oldukça zor. Melezlerin karşılaştığı zorluklar ne kadar büyükse, kitabı da o kadar büyük bir heyecanla okuduğum için serinin en heyecanlı kitabının Athena'nın İşareti olduğunu düşünüyorum.

Sürükleyici kurgusu ve şok edici sonuyla Athena'nın İşareti, serideki favori kitabım oldu. Gerçi ben bunu, serinin her kitabı için söylüyorum ama, neyse ;) Rick Riordan'ın serilerindeki heyecanı her kitapla birlikte arttırmasını seviyorum. Şimdilik serideki favori kitabım Athena'nın İşareti, bakalım Hades'in Evi bu durumu değiştirebilecek mi...



Annabeth ürperdiğini hissetti. Buradaki mimariye bayılırdı. Evler ve bahçeler çok güzeldi ve Roma'yı anımsatıyordu. Ama güzel şeylerin neden hep kötü bir tarihle sarmalandığını merak etti. Yoksa bunun tam tersi miydi? Belki de kötü tarihleri, karanlık yönlerini gizlemek için güzel şeyler inşa etmelerine neden olmuştu.





post signature
Paylaş:

3 yorum:

  1. Rick zaten insan değilmiş. Klinik testler sonucu onaylanmış bu...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorumdan anladığım kadarıyla kurgusu o kadar iyi değil benim için fakat bende kurguluyorum ama niyeyse benimkiler okunmuyor bu adamınkiler okunuyor.. malesef.. :/ ama alıp okumadan birşey diyemeyeceğim inş kısa zamanda edinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kitabı en kısa zamanda edinirsiniz :) Sevdiğiniz türleri bilmiyorum fakat fantastik türünde kitaplar okumayı tercih ediyorsanız, bu serinin kitaplarına ve yazarın diğer serisi Percy Jackson ve Olimposlular'a bir bakın derim.

      Sil