, , , , , , , ,

Yorum: Jo Nesbo - Nemesis (Harry Hole, #4)

Tür: Gerilim, Gizem, Polisiye
Goodreads Puanı: 3.94 (14.800 oy)
Orijinal Adı: Sorgenfri
Yayınevi: Doğan Kitap
Çeviri: Dost Körpe
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 516
DÜNYADA ROMANLARI 15 MİLYON SATAN İSKANDİNAV POLİSİYESİNİN 1 NUMARASI JO NESBO

Çağdaş polisiyenin en etkileyici başkahramanlarından Harry Hole ile tanışın...

Oslo'da bir banka soygunu sırasında banka görevlisi öldürülünce, Dedektif Harry Hole soruşturmaya dahil olur. Harry, hiçbir iz bırakmayan soyguncunun peşindeyken, eski kız arkadaşı Anna'nın yemek davetini kabul eder. Akşam yemeğinin ertesinde kendi evinde uyandığında, son 12 saatte neler olduğunu anımsayamadığını fark eder. Anna ertesi gün ölü bulunur, çok geçmeden o geceden haberdar olan biri Harry'yi tehdit etmeye başlar.
Harry Hole hem kendini temize çıkarmak, hem de devam eden banka soygunlarını durdurmak zorundadır.

"Nesbo'nun romanları çılgınca bağımlılık yaratıyor."
-Vanity Fair

"Yeni Stieg Larsson."
-Independent
Nemesis'i de Buz Prenses gibi D&R'ın 9.90'lık kampanyasından almıştım. Kitabı kış aylarında okumayı planlamıştım fakat yoğunluktan dolayı okuyamadım ben de kitabı okumayı sonraki kışa bırakmamak için Buz Prenses'in ardından okudum.

Başından sonuna kadar heyecan dolu bir polisiye okudum desem, abartmış sayılmam sanırım. Genelde, her tür kitabın ilk sayfalarında biraz da olsa sıkılırım; ama bu durum polisiyelerde daha da kendini gösteriyor. Fakat Nemesis'te aksine, beni kitaba bağlayan o heyecan dolu ilk sayfalardı. Ortalara doğru ara ara sıkılsam da merakımdan, kitabı elimden bırakamadım.

Polisiyelerde asıl konudan uzaklaşılıp ana karakterin ilişkilerine, hayatına bolca yer verilmesini sevmiyorum; kitabın gereksiz yere uzatıldığı hissini veriyor bana. Nemesis'te ise Jo Nesbo, bu durumu oldukça iyi idare etmiş. Harry'nin hayatı ile ana cinayet arasında bir bütünlük var, aralarında sağlam bir bağ olmasa da bu iki konu birbirini destekliyor ve ortaya Nemesis'i çıkarıyor.

Ana cinayet dışında başka hikayelere de bolca yer verilmesi, beni sıkmadı. Yazar, bütün olayları öyle zekice kurgulamış ki kitabı bitirdikten sonra diğer hikayelerin de ana cinayet gibi bulmacanın birer parçası olduğu anlaşılıyor.

Harry Hole'un o farklı havası da kitabı severek okumamı sağlayan bir diğer etmen. Karakterin bakış açısı ve tavırlarının doğallığı daha ilk bölümde bana çarptı zaten; hemencecik ısınıverdim karaktere. Aynı şekilde yazarın üslubunu da çok sevdim. Bu yüzden olsa gerek,  Harry Hole ile kitabın yazarı Jo Nesbo'yu bütünleştirmişim. Kitabı okurken sık sık Harry Hole olarak Jo Nesbo'yu gözümde canlandırdım.

Nemesis, Harry Hole serisinin 4. kitabı, bu yüzden de ister istemez olaylara ortadan dalmış oldum. Bu, kitaptan kaynaklanan bir olumsuzluk olmasa da bahsetmeden edemeyeceğim. Kitapta geçen bazı olayların geçmişte yaşandığını anlıyorum fakat olayı tam olarak bilmediğim için o kısımlar yarım kalıyor. Yine de kitabın akıcılığı sayesinde Harry Hole'un geçmişi ve yaşadıkları o kadar da aklıma takılmadı.

Sürükleyici kurgusu, özgün ana karakteri ve üslubuyla Nemesis'i severek okudum. Polisiye türünü sevenlere Nemesis'i kesinlikle tavsiye ediyorum.



İntikam. İlkel mi? Kesinlikle hayır. İntikam düşünen adamın refleksidir; şimdiye kadar hiçbir hayvanın ulaşmayı başaramadığı bir evrim düzeyini gerektiren, karmaşık bir eylem ve tutarlılık karışımıdır. Evrimsel açıdan konuşursak, intikam alma pratiği öyle verimli oldu ki sadece en intikamcılarımız sağ kalmayı başarabildiler. İntikam ya da ölüm.





post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder