,

Bu ay ne(ler) okudum (Temmuz/2014)


Tatil moduna iyice girdim ve temmuz ayı ile eski formuma geri döndüm ^_^ Gerçi, bunda izleyecek dizi ve film bulamayışımın etkisi de var. Dizi ve film olmayınca bilgisayarı kapatıp kitaplarıma gömüldüm ve bu ay boyunca tam 8 kitap okudum.


Çıplaklar, hissederek okuduğum ender kitaplardan biriydi. Sadece sonunu pek sevmemiştim, onun dışında gerek canlı betimlemeleri gerekse duyguları yansıtışıyla kitap benden tam puan aldı. Kitabı büyük, küçük herkese öneriyorum.

Okuduğum ilk Camus kitabı, Sürgün ve Krallık'tı. Yazarın kitaplarına yanlış bir başlangıç yaptığımı düşünüyorum zira kitap bana fazla karışık ve ağır geldi, sadece betimlemeleri anlayabildiğim için severek okuduğum kısımlar bunlardı. İleride yazarın diğer kitaplarını okuyabilirim.

Dünyanın Merkezine Yolculuk, Okuma Şenliği sayesinde tekrar okuduğum bir kitaptı. Aslında kitabın yorumunu bloga eklemekte kararsızdım ama sonra bana fantastik türü sevdiren bu kitabın yorumunun blogumda mutlaka bulunması gerektiğine karar verdim. Sürükleyici bir kurgu ve büyüleyici bir hayal gücüyle tanışmak isteyen herkese kitabı şiddetle tavsiye ediyorum :)

Güzel Şeytan'ı da bu ay okuduğum bütün kitaplar gibi şenlik kapsamında okudum. Serilerin ikinci kitapları genelde durgun olur, ama bunda aksine, beklediğimden daha çok aksiyon ve heyecan vardı. Serinin devam kitabının çevrilmesini merakla bekliyorum.

Daha önce Sabahattin Ali okumak istemiştim ama bir türlü fırsat bulamamıştım. Yine, şenlik sayesinde yazarın Kürk Mantolu Madonna'sını okudum ve tek kelimeyle bayıldım. Sabahattin Ali'nin üslubunu böylesine çok seveceğimi bilseydim, kitaplarıyla çok daha önce tanışırdım.

Hem tür hem de konu bakımından bana çok ters bir kitaptı, Yarın Yeniden. Kitabı birkaç saat içinde bitirmiş olsam da, o süre zarfında neler hissettim neler. O kadar sinirliydim ki kitabı yarım bırakmayı bile düşündüm; anlatılanlar hem bana çok yabancı hem de abartı gibi gelmişti. Zorluklarla ve ihanetle dolu yaşam tarzlarını anlatan kitaplar ilginizi çekerse kitaba göz atabilirsiniz.

Fang Ailesi, okuduğum en ilginç kitaplardandı. Zaten, Domingo'nun çıkardığı kitaplar genelde farklı ve ilgi çekici oluyor. Kafa dağıtmak için komik, aynı zamanda da özgün bir kitap arıyorsanız kitabı tavsiye ederim ;)

Elimdeki John Green kitaplarını Kâğıttan Kentler ile bitirdim. Kitap, Alaska'nın Peşinde'ye çok benzese de ondan çok daha iyiydi. Ayrıca diğer JG kitaplarından farklı olarak kitap, pozitif bir bakış açısıyla yazılmıştı. Ucu açık bırakılmış sonu da kitabı sevmemi sağlayan unsurlardan biri. Okumadığım bir tane JG kitabı kaldı, onu da alınca, rahatlayacağım.

Temmuz ayında sizler hangi kitabı/kitapları okudunuz?


post signature
Paylaş:

2 yorum: