, , , , , , , , , , ,

Yorum: Snowpiercer (2013)

Tür: Aksiyon, Bilim Kurgu, Gerilim
IMDb Puanı: 7,0 (63.757 oy)
Türkçe Adı: -
Yönetmen: Joon-ho Bong
Oyuncular: Chris Evans, Jamie Bell, Tilda Swinton, Song Kang-ho, John Hurt...
Vizyon Tarihi: 1 Ağustos 2013 (Güney Kore)
Süre: 126 dk.
2031 yılında, küresel ısınmayı durdurmak üzere yapılan bir deney yanlış gitmiş ve dünya yeniden buzul çağına dönmüştür. Bu felaketten geride kalan az sayıda insan, Snowpiercer adı verilen bir trende yaşamak zorunda kalmıştır. Ancak trendeki insanlar yöneten ve yönetilen kesim olarak ikiye ayrılmıştır. Sürekli ezilen arka vagon halkı, artık bu duruma bir son vermek istemektedir.

Snowpiercer, yaklaşık bir ay önce izleyecek dizi ve film bulamadığım zamanlarda keşfettiğim filmlerden biriydi. Filmin başrolünde Chris Evans'ın olduğunu görünce filmi merak etmiş, konusuna bakınca da mutlaka izlemeliyim diye düşünmüştüm. Ama araya başka şeyler girince filmi izlemeyi erteledim. Yine dizi ve film konusunda boşluğa düştüğüm şu zamanlarda Snowpiercer, kurtarıcım oldu.

Filmin konusu oldukça iyi. Film sektöründe buna benzer birçok film olduğunun farkındayım ama filmi izleyince, Snowpiercer'ın diğerlerinden nasıl ayrıldığını görebilirsiniz. Bu, filmin sonuna kadar anlaşılmıyor. Fakat senaryo, filmin sonuna yaklaşıldıkça kötü, çok kötü şeylerin olacağı sinyalini veriyor ve ben bunu çok iyi hissettim. Bir şeylerin doğru olmadığını, ama doğruymuş gibi gözüktüğünü bir şekilde anlıyorsunuz; en azından ben anladım ve sanırım bunu daha önce hiçbir filmde deneyimlememiştim. Filmin fragmanı Snowpiercer'ı otoriteye karşı gelerek insanların hakkı olanı almak için başlattığı bir isyan filmi gibi gösterebilir ama film bundan çok daha fazlasını anlatıyor.

Senaryo dışında filmin başarılı bulduğum bir diğer özelliği oyuncu kadrosu ve bu oyuncuların harika performanslarıydı. Tilda Swinton'ı geçirdiği başarılı değişimden ötürü tanımakta zorlandım ama performansı her zamanki gibi mükemmeldi. John Hurt de aynı şekilde çok iyiydi ve tabii bir de Chris Evans var... Kendisini artık Kaptan Amerika olarak benimsesem de kendisi Snowpiercer'da, Kaptan Amerika'yı 126 dakikalığına unutturacak şahane bir oyunculuk sergiliyor.

Bu arada, filmin konusu aslında Le Transperceneige adında bir çizgi romana dayanıyor. Bulabilirsem çizgi romanı da edinmek istiyorum. Film, çizgi romandaki çizimler baz alınarak çekildiği için, çizgi romanla arasındaki uyumu merak ediyorum.

Filmi severek izlememin asıl nedeni fragmanın filmi tam olarak yansıtmamasıydı. Snowpiercer fragmanda bir isyan filmi olarak sunulmuş; bu sayede de senaryonun derinliği ancak film izlendiği zaman gözler önüne seriliyor. Özellikle -benim gibi- fragmanlarda verilen minik spoilerlar yüzünden tadınız kaçıyorsa, filmi izlemek istemiyorsanız, merak etmeyin; Snowpiercer'da böyle bir durum söz konusu değil. Sanırım ilk defa filmi tam olarak yansıtmayan bir fragman izlediğim için seviniyorum :)

Film, görsel açıdan tam bir şölendi. Bolca kan ve dövüş vardı; havadaki heyecan da elle tutulur cinstendi. Beni bir tek filmin sonu tatmin etmedi. Bir şeylerin eksik kaldığını düşünüyorum, ama adını tam olarak koyamıyorum. Gerçi, her şey açığa çıktıktan sonra yapılacak tek şey, daha doğrusu bir fark yaratabilecek tek şey yapıldı. Yine de, eksik bir şeyler var gibi geliyor bana. Ayrıca, bu kadar çok ölüm olmamalıydı diye de düşünüyorum.

Aksiyonu ve gerilimi ağır basan bir bilim kurgu filmi arıyorsanız Snowpiercer'a bir bakın, derim. Ayrıca, filmin mükemmel bir oyuncu kadrosu ve fragmanda gösterilenden çok daha derin bir senaryosu var. Spoiler vermemek adına senaryonun derinliğinden, altında saklı kalan bütün o olgulardan ve metaforlardan bahsetmedim. Bahsetseydim, bu yazı uzar giderdi zira filmin anlatmak istediği şeyler fazlasıyla yoğun ve düşündürücü. Filmi boş bir zamanınızda kendinizi vererek izlerseniz, filmden daha çok zevk alacağınızı düşünüyorum.


post signature
Paylaş:

4 yorum:

  1. Benimde izlenme listemde ilk sıradaydı fakat izleyememistim bir türlü. Bu yorumu görünce de senin ne düşündüğünü merak ettim. İzlemek gerek hemen! *.*

    YanıtlaSil
  2. Güzele benziyor gerçekten, bir bakacağım.. Unuttuğum bir filmi hatırlattığın iyi oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Film hakkındaki düşüncelerini merakla bekliyorum ^_^

      Sil