, , , , , , , ,

Yorum: Veronica Roth - Yandaş (Divergent, #3)

Tür: Bilim Kurgu, Distopya, Genç-Yetişkin
Goodreads Puanı: 3,64 (364.556 oy)
Orijinal Adı: Allegiant
Yayınevi: Artemis Yayınları
Çeviri: Uğur Mehter
Basım Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 520
TEK BİR SEÇİM
SENİ DÖNÜŞTÜREBİLİR

TEK BİR SEÇİM
SENİ YOK EDEBİLİR

TEK BİR SEÇİM
KİM OLDUĞUNU BELİRLER

BİRİNİN KORKULARINI ÇEKİP ALDIĞINIZDA, MERHAMET DUYGUSUNU DA ALMIŞ OLURSUNUZ.

Tris Prior'ın bir zamanlar inandığı topluluk sistemi çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii cesaret, dostluk, fedakârlık ve aşk gibi imkânsız seçimlerle de karşı karşıya.
Yandaş'ı bitireli iki aydan fazla oldu. Araya giren diziler sebebiyle ne yazın okuduğum kitapların yorumlarını yazabildim ne de elim başka kitaplara gitti. Kitap okuma düzenime geri döndüğüm şu günlerde yazın okuduğum kitapların yorumlarına el atmaya karar verdim. Açılışı ise Yandaş ile yapıyorum.

Kitaba başlamadan önce spoiler yediğimden bahsetmiştim. Haftalarca serinin kitap-film ikilisi hakkında en ufak bir bilgi veren sitelerden uzak durduğum halde, ufacık da olsa bir spoiler sinyalinin varlığını görmediğim bir yerden Yandaş'ın sonuyla ilgili bir spoiler yemiştim. Sen git spoiler yememek için canını dişine tak, daha sonra salak saçma bir şekilde spoiler ye. Bundan daha da kötü bir şeyin olamayacağını düşünüyordum ki yanlış/eksik spoiler yediğimi anladım. Bu da kitabı okurkenki ruh halimi büyük ölçüde etkiledi,tabii. O malum bölüme kadar, kitabı pek de zevkle okuyamadım. Benim için kitap, yediğim spoilerın yalan olduğunu sindirdikten sonra başladı.

Kitabı okuyalı bayağı olduğu için tam olarak hatırlamıyorum; ama kitapta bir şeyler eksik gibiydi sanki. Günümüzle kitaptaki distopik gelecek arasında köprü görevi gören bilgilerin çoğu, Yandaş'ta bulunuyor. Veronica Roth'un kurguladığı distopyanın mantığını da anladım. Fakat o distopyada bazı kısımlarda kolaya kaçılmıştı. Uyumsuz olma/olmama durumunun çok iyi kurgulandığını ve açıklandığını düşünsem de o malum olayın gerçekleşme şekli biraz oldu bittiye getirilmiş gibiydi. Olayla ilgili bir şikayetim kesinlikle yok; serinin fanlarının büyük çoğunluğu sırf bu kısım yüzünden seriden soğusa da serinin bu şekilde bitmesi bence en uygunuydu. Ama, dediğim gibi, biraz o olayda biraz da genel olarak kitabın içeriğinde eksiklikler mevcuttu.

Yandaş ile seriye veda edileceği düşünüldüğünde kitabın hem önceki kitaplarla ilgili soru işaretlerini gidermesini hem de kitap bittikten sonra olacak hakkında birkaç ipucu vermesini beklemiştim. İlki başarıyla sonuçlansa da, o malum olaydan sonra sadece belli kişi/kişilere odaklanılıyor. Bunun yerine Chicago dışında diğer şehirlerde neler olabileceğinden biraz bahsedilseydi, kapanışın mükemmel olduğunu söyleyebilirdim.

Yandaş'ta Tris dışında Tobias'ın bakış açısına da yer verilmişti. Bu sayede Tris'in kaçırdığı veya anlamadığı bazı noktaları görme ve olaylara farklı bir bakış açısıyla bakma şansı verildi. Ayrıca bazı olayları Tobias'ın gözünden görmek, neler hissettiğini ve düşündüğünü okumak da güzeldi.

Bazı eksikliklerinin olduğunu düşünsem de Yandaş, şaşırtıcı sonuyla seriyi tamamlıyor. Uyumsuz serisini, genç-yetişkinle harmanlanmış distopya severlere öneriyorum.



Bana göre, biri yanlış yaptığında, iki taraf da yapılan yanlışın yükünü paylaşır. Yanlışın acısı iki tarafın da omuzlarına yük olarak biner. Ve affettiğinde, bütün yükü üzerine almayı seçmiş olursun.





post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder