, , , ,

2014 Yılının En İyileri!


2014'ün son gününden merhaba!

Öncelikle herkesin yeni yılını kutluyorum. Umarım bu yeni yılda tüm dilekleriniz gerçekleşir, muhteşem bir yıl geçirirsiniz ^_^ 2014'ün son gününü klasikleşen En İyiler yazısına ayırdım. Bu yıl okuduğum/izlediğim en iyi 5 kitap, dizi ve filmi sıraladım. 


Okuduğum En İyi 5 Kitap

Bu yıl toplam 36 kitap okumuşum. İlk hedefim 50'ydi fakat daha sonra düşürmek zorunda kaldım. Bu sayede okuma hedefimi çok yüksek tutmamayı da öğrendim :D Okuduğum kitapların çoğuna 5 yıldız verdiğim için içlerinden 5 taneyi seçerken çok zorlandım. 

1. Bin Dokuz Yüz Seksen Dört - George Orwell


Bu yıl okuduğum en iyi kitapların başında 1984 geliyor. Kurgusuyla, anlatımıyla, betimlemeleriyle, kısacası her şeyiyle okuyucuyu bu karanlık geleceğe kolaylıkla çeken, hapseden bir kitap. Uygun koşullar sağlandığı takdirde bu distopyanın gerçekleşmemesi için hiçbir neden yok; bu da kitabı böylesine mükemmel yapan bir başka neden. Herkesin, ölmeden önce en az bir kere okuması gerekir.

2. Uzun Dünya - Terry Pratchett & Stephen Baxter


Uzun Dünya, kurguda paralel dünya kavramını mükemmel bir biçimde işleyen, sürükleyici bir kitap. Sadece içeriğini değil, tasarımını da çok beğenmiştim. Şu kapağı görüp yazar adlarına da baktıktan sonra böyle bir kitabı insan nasıl almamazlık, okumamazlık yapabilir ki?



Shada, okuduğum ilk DW kitabıydı. 4. Doktor'un maceralarını okumuş olsam da Doktor bu sonuçta, inanılmaz keyif aldım. Diziyle birçok yönden paralellik göstermesinin yanında Zaman Lordu teknolojisi ürünlerini ve bunların nasıl çalıştığını da ayrıntılı bir biçimde anlatıyor. Dizide görülmeyen bu kısımları okumak biraz kafa karıştırıcıydı ama Doktor'un olduğu her şeyi severim derseniz sayfaları hızla çevirmeniz muhtemel ;)

4. Saksı Olmanın Faydaları - Stephen Chbosky


Basımı dışında tek bir kusur bulamadığım bir kitaptı, Saksı Olmanın Faydaları. Beni, kurgusundan ziyade karakterleriyle etkilemişti; özellikle de Charlie. Kitabı bir de orijinal diliyle okumak istiyorum, ama bakalım...


Kitap kategorisinin kapanışını Hobbit ile ilgili bir kitapla yapmak istedim :) Geçtiğimiz haftalarda Orta Dünya'nın son filmi vizyona girdi. Ben ise haftalar öncesinden Orta Dünya havasına girmiştim bile. Öncelikle Hobbit ve Felsefe'ye başlamış, sonra film için Hobbit'i tekrar okuma kararı almış ve bu kitap kuru kuru gitmesin diye yanına J. R. R. Tolkien'den Hobbit Resimleri'ni açmıştım :) Bu son maddeye Hobbit Resimleri'ni koydum; ama aslında bu madde, Hobbit ile Hobbit ve Felsefe'yi de temsil ediyor ^_^ Hobbit Resimleri ise her santimini incelemek için duraksadığım Tolkien'ın birçok çizimini ve bu resimlerin açıklamalarından oluşan bir kitap. Sınırlı sayıda basıldığı için kitabı hemen edinmiştim. Ön siparişle almama rağmen bana 1875. kitap geldi :) Kitabın incelemesini sömestrda bloga eklerim diye planladım, üstelik yazıda bol bol resim de olacak ;)


İzlediğim En İyi 5 Dizi

Bu yıl birçok yeni dizi keşfettim ve izledim. Aynı şekilde, bu kategoride de seçim yaparken çok zorlandım. Çünkü hem çok dizi izledim hem de izlediklerimin neredeyse hepsini çok sevdim ^_^



İlk sırada kuşkusuz Buffy bulunuyor. Angel'ı da ayrı bir maddeye koymak yerine Buffy'nin yanına ekleyiverdim :) İki diziyi de ayrı seviyorum. Fangirllük yapıp uzun uzun yazmayacağım, bu iki dizinin listenin başında olmasının bir nedeni var diye düşünüp en kısa sürede -hâlâ izlemediyseniz- bu ikisini izlemenizi tavsiye ediyorum.



Yine bir Joss Whedon yapımı, yine bir mükemmellik abidesi... Dizi iptal edilmeseydi yayınlanacak mükemmel bölümleri düşündükçe deli oluyorum. Orijinal bir senaryosu, başarılı karakterleri olan sürükleyici bir diziydi Firefly. Buffy'leri izlemeseydim bu yıl izlediğim en iyi dizi olacaktı.



Criminal Minds, zor ısındığım ama ısındıktan sonra izlemeyi bırakamadığım bir dizi. Diziyi diğer polisiye/suç dizilerinden ayıran birçok özelliği var. Bunun yanında psikolojiye ve gerçek olaylara yer vermeleri, diziyi bu en iyiler listesine sokuyor.

4. Carnivàle


Bu yıl izlediğim en ilginç dizilerden biri Carnivàle'dı. İnsanların doğaüstü olaylara bakış açısı o kadar farklı ki, başlarda normal olarak kabul gören davranışları anlamak zor olabiliyor. Bu da iptal edilen dizilerden biri, devam edilseydi ortaya daha harika bir dizi çıkabilirdi.

5. The Hour


Bu yıl izlediğim en iyi dizilerden The Hour da iptal edilenlerden; hem de öyle bir yerde yarım bırakıldı ki...Oyuncularından senaryosuna, dekordan kıyafetlere kadar her şey fazlasıyla iyi; İngiliz aksanı da cabası.


İzlediğim En İyi 5 Film

Bu yıl izlediğim filmlerin çoğunun yorumunu yazıp paylaşmadığımı fark ettim, şimdi. Üşengeçliğimden olsa gerek hep erteleyip durmuşumdur. Yorumlarını yazmadığım zaman ise hangi filmleri bu yıl izlediğimi unutabiliyorum. Ben yine de aklımda kalan en iyi filmleri sıralamaya çalıştım, ama muhtemelen 2014'ün başlarında bayılarak izlediğim birkaç filmi unutmuşumdur. Aklıma gelirse yazının sonuna not düşüp yazıyı güncellerim :)

1. The Hobbit: The Battle of the Five Armies


Gerek son film olmasından gerekse filmi severek izlediğim için BOTFA'yı ilk sıraya koymayı uygun gördüm. Sevmediğim kısımların çok olmasına rağmen filme bayıldım çünkü bu kısımların çoğunun mantıklı bir nedeni vardı. Film hakkında yapılan saçma yorumlara da takılmıyorum artık. Düşüncelerine değer verdiğim Orta Dünya fanlarının film hakkındaki yorumlarını gördüm, bu sayede o malum yorumların ne amaçla yapıldığını daha da iyi anladım. Ben bayılarak izledim filmi ve Orta Dünya'ya çok da güzel veda ettim. Gerçi, veda etme eylemini gerçekleştirmem kendimi Orta Dünya'dan koparacağım anlamına gelmiyor. BOTFA'ya kendimi o kadar kaptırdım ki sömestrda kendimi Orta Dünya'da kaybetme planları yapıyorum ^_^

2. The Fault in Our Stars


TFIOS, kitaba bağlı senaryosu ve başarılı oyuncularıyla bu yıl severek izlediğim filmlerdendi. Filmin sonunda ağlayamasam da, film boyunca gözlerim dolu doluydu. Özellikle oyuncu seçimlerini başarılı buldum.

3. Snowpiercer


Snowpiercer'ı başrol oyuncusu Chris Evans'ı görünce merak etmiş, konusunu okuyunca da izlemeye karar vermiştim. Türkiye'de vizyona girmediği için filmi, internet üzerinden izlemiştim. Sürprizlerle dolu senaryosunun sadece sonu beni hayal kırıklığına uğratmıştı. Onun dışında aksiyon dolu, muhteşem bir film.

4.  Guardians of the Galaxy


Bu yıl izlediğim en eğlenceli filmlerden biri, Guardians of the Galaxy'ydi. Filmi sinema salonunda izlemek istemiştim ama yazın o sıcağında dışarı çıkmak istemediğim için internetten izlemek zorunda kalmıştım. Derslerin yoğunluğundan bunun da yorumunu yazmayı unutmuştum. Üşenmediğim bir zamanda yazabilirim, belki ;)

5. The Fountain


Severek izlediğim filmlerden biri olsa da tekrar izlemek için aradan bayağı bir zaman geçmesini bekleyeceğim filmlerdendi, The Fountain. Senaryosu o kadar derin ve güzeldi ki bunu, filmin yorumunu yazarak anlatamayacağımı düşündüğüm için yorum yazmamıştım. Ölümü böylesine başarılı işleyen bir yapım izlememiştim, biraz da film sonrası hissettiklerim için The Fountain, bu yıl izlediğim en iyi 5 filmin içine girdi.


post signature
Paylaş:

3 yorum:

  1. Joss Whedon evrenine hoş geldin! Buffy benim de uzun zamandır hala favori ilk 5 dizim içindedir. Bi' 7 sezon daha olsa izlerdim ama yetinmeyi de bilmek lazım tabii (hele Firefly gibi erkenden iptal edilen dizileri gördükten sonra). 8. sezonunu da çizgi romanlarından takip edersin artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi romanlarını almayı istiyorum ama bakalım, sıra ne zaman onlara gelecek :D

      Sil
  2. Bu yazıdaki neredeyse her şeye katılıyorum! Öncelikle, kesinlikle 1984 kitabı mükkemmelliğe yaklaşmış bir kitaptır. Uzun Dünya kitabı ise bitirmesi sadece birkaç gün, arkasından düşünmesi ise birkaç hafta alan bir kitap oldu. Saksı Olmanın Faydaları'na önce ön yargıyla bakmıştım ancak okudukça ön yargım kayboldu. Her neyse, blogun güzel. Benim bloguma da bir bakarsan sevinirim.

    YanıtlaSil